Dropshipping este un model de afaceri prin care antreprenorii din domeniul comertului electronic vand produse fara a fi nevoiti sa detina stocuri. Atunci cand un proprietar de magazin primeste o comanda de la un client, acesta contacteaza pur si simplu furnizorul, care va expedia produsele direct la usa clientului. Afacerile de dropshipping pot fi gestionate in intregime online, ceea ce le face usor de inceput si de intretinut.
De ce este Dropshipping-ul atat de popular?
Dropshipping-ul este un model de afaceri popular din mai multe motive:
1. Este usor de inceput
Inceperea unei afaceri dropshipping este mult mai usoara decat inceperea unei afaceri traditionale de comert electronic. Cu o afacere traditionala de comert electronic, trebuie sa va faceti griji cu privire la pastrarea inventarului, gestionarea unui depozit si expedierea produselor dumneavoastra. Cu o afacere de dropshipping, puteti incepe sa vindeti produse fara niciuna dintre aceste probleme.
2. Costuri de pornire reduse
Un alt motiv pentru care dropshipping-ul este atat de popular este pentru ca are costuri de pornire scazute. Nu trebuie sa investiti mii de dolari in inventar si nu trebuie sa inchiriati un depozit pentru a va depozita produsele. Tot ce aveti nevoie este un nume de domeniu si gazduire pentru site-ul dvs. si puteti fi operational in doar cateva zile.
3. Locatie flexibila
Dropshipping-ul este un model de afaceri excelent pentru persoanele care doresc sa isi conduca afacerea de oriunde din lume. Deoarece nu trebuie sa aveti niciun inventar, va puteti desfasura afacerea de oriunde cu o conexiune la internet. Acest lucru face ca dropshipping-ul sa fie modelul de afaceri perfect pentru antreprenorii care doresc sa calatoreasca sau sa lucreze de acasa.
4. Nu este nevoie de personal
Un alt avantaj al dropshipping-ului este ca nu este nevoie sa angajati personal care sa va ajute sa va conduceti afacerea. Din moment ce veti expedia singur produsele, nu va trebui sa angajati pe nimeni care sa impacheteze si sa expedieze comenzile pentru dvs. Acest lucru va poate economisi o multime de bani, deoarece nu va trebui sa platiti salariul sau beneficiile nimanui.
5. Usor de extins
Dropshipping-ul este, de asemenea, usor de scalat. Daca doriti sa adaugati mai multe produse la magazinul dvs., puteti pur si simplu sa contactati mai multi furnizori si sa incepeti sa le vindeti produsele. De asemenea, puteti adauga mai mult marketing si publicitate pe site-ul dvs. pentru a atrage trafic suplimentar si pentru a genera mai multe vanzari. In cazul unei afaceri traditionale de comert electronic, poate fi mult mai dificil si mai costisitor sa va extindeti.
Care sunt dezavantajele Dropshipping-ului?
Desigur, dropshipping-ul nu este perfect. Exista cateva dezavantaje ale dropshipping-ului pe care ar trebui sa le cunoasteti inainte de a va incepe propria afacere:
1. Trebuie sa lucrati cu furnizorii
Atunci cand faceti dropshipping, trebuie sa gasiti si sa lucrati cu furnizorii. Acest lucru poate fi o provocare, deoarece trebuie sa gasiti furnizori de incredere care pot oferi produse de buna calitate si sa le expedieze la timp. Daca nu puteti gasi furnizori buni, afacerea dvs. va avea de suferit.
2. Nu detineti controlul asupra expedierii
Un alt dezavantaj al dropshipping-ului este ca nu aveti controlul asupra expedierii. Atunci cand faceti dropshipping, furnizorul va fi responsabil pentru expedierea produselor catre clientii dvs. Acest lucru inseamna ca nu puteti controla cat de repede sunt expediate produsele si este posibil sa aveti de-a face cu clienti furiosi daca produsele intarzie mult timp sa ajunga.
3. S-ar putea sa trebuiasca sa concurati la pret
Deoarece dropshipping-ul este atat de usor de inceput, exista multi oameni care il fac. Acest lucru inseamna ca s-ar putea sa trebuiasca sa concurati la pret pentru a avea succes. Daca nu sunteti capabil sa concurati la pret, este posibil sa nu faceti multi bani cu afacerea dvs. de dropshipping.
4. Aveti de-a face cu produse fizice
Un alt dezavantaj al dropshipping-ului este ca aveti de-a face cu produse fizice. Acest lucru inseamna ca trebuie sa va faceti griji cu privire la depozitare, transport si retururi. Daca nu sunteti pregatit sa va ocupati de aceste probleme, dropshipping-ul s-ar putea sa nu fie modelul de afacere potrivit pentru dvs.
5. Trebuie sa generati trafic
In cele din urma, trebuie sa generati trafic pe site-ul dvs pentru a face vanzari. Acest lucru poate fi o provocare, mai ales daca sunteti la inceput. Daca nu reusiti sa generati suficient trafic, s-ar putea sa nu faceti nicio vanzare, iar afacerea dvs va esua.
Este Dropshipping potrivit pentru dvs?
Dropshipping-ul este un model de afaceri excelent pentru multi oameni. Totusi, acest model nu este potrivit pentru oricine. Inainte de a incepe o afacere de tip dropshipping, trebuie sa va ganditi daca este sau nu modelul de afaceri potrivit pentru dumneavoastra.
Daca intentionati sa incepeti o afacere de tip dropshipping, unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le faceti este sa va configurati sistemul de contabilitate. Acest lucru poate parea o sarcina descurajanta, dar exista cativa pasi simpli pe care ii puteti urma pentru a fi configurat.
In primul rand, trebuie sa alegeti un software de facturare care sa functioneze pentru afacerea dvs. Exista o serie de optiuni disponibile, asa ca acordati-va ceva timp pentru a cerceta care dintre ele se va potrivi cel mai bine nevoilor dumneavoastra.
Apoi, va trebui sa va urmariti comenzile. Acest lucru se poate face manual sau printr-un sistem automatizat. Daca alegeti sa o faceti manual, va trebui sa creati un sistem de urmarire a comenzilor primate de la clienti si sa tineti evidenta a ceea ce trebuie comandat. Daca alegeti sa folositi un sistem automatizat, va trebui sa configurati sistemul pentru a actualiza automat comenzile pe baza vanzarilor.
Configurarea sistemului dvs. de contabilitate poate parea complicat, dar este un prim pas important in demararea afacerii dvs. de tip dropshipping. Urmand acesti pasi simpli, veti putea sa va puneti afacerea in functiune fara probleme.
Ce este Dropshipping?
Dropshipping este un model de afaceri prin care antreprenorii din domeniul comertului electronic vand produse fara a fi nevoiti sa detina stocuri. Atunci cand un proprietar de magazin primeste o comanda de la un client, acesta contacteaza pur si simplu furnizorul, care va expedia produsele direct la usa clientului. Aplicatiile de dropshipping, va permit sa adaugati produse de la diversi furnizori in magazinul dvs. pentru a va alimenta oferta de produse. Dropshipping-ul este o modalitate excelenta de a incepe o afacere de comert electronic cu o investitie initiala mica, dar exista cateva lucruri pe care trebuie sa le stiti pentru a avea succes.
Dropshippingul este modelul de afaceri perfect pentru noii antreprenori din domeniul comertului electronic. Este simplu de configurat si de gestionat si nu necesita o investitie initiala mare. De asemenea, puteti sa va conduceti afacerea de dropshipping in timpul liber – nu trebuie sa renuntati la locul de munca pentru a incepe un magazin de succes. In plus, exista mai multe sfaturi de dropshipping pe care le puteti aplica pentru a atrage trafic catre magazinul dvs.
Contabilitatea pentru dropshipping presupune inregistrarea veniturilor si a costului bunurilor vandute atunci cand produsele sunt expediate direct de la furnizor catre client. Acest tip de contabilitate este necesar, deoarece ofera informatii exacte despre profitabilitatea afacerii.
Atunci cand produsele sunt expediate prin livrare directa, furnizorul ii factureaza comerciantului cu amanuntul costul bunurilor vandute plus costurile de transport si manipulare. Retailerul inregistreaza apoi in contabilitate veniturile si costul bunurilor vandute. Costul de transport si manipulare este apoi utilizat pentru a calcula marja bruta.
Obiectivul contabilitatii pentru dropshipping este de a urmari cu exactitate veniturile si cheltuielile asociate cu afacerea. Aceste informatii sunt utilizate pentru a lua decizii in cunostinta de cauza in ceea ce priveste stabilirea preturilor, selectia produselor si marketingul.
Exista cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont atunci cand livrati in sistem dropshipping:
1. Asigurati-va ca aveti un contract cu furnizorul, in care sa se precizeze clar cine este responsabil pentru costurile de transport si manipulare.
2. Asigurati-va ca includeti costurile de transport si manipulare in preturile produselor dvs.
3. Folositi un cont bancar separat pentru dropshipping, pentru a tine evidenta veniturilor si cheltuielilor.
4. Pastrati o evidenta exacta a comenzilor si a vanzarilor dumneavoastra.
5. Utilizati un software de facturare, pentru a automatiza operatiunile specific acestui tip de afacere.
Urmand aceste sfaturi, va puteti asigura ca este exacta si actualizata contabilitatea dvs. pentru activitatea de dropshipping. Acest lucru va va oferi informatiile de care aveti nevoie pentru a lua decizii in cunostinta de cauza cu privire la afacerea dvs.
Iata cateva sfaturi pentru un dropshipping de succes:
1. Gasiti o piata de nisa
Dropshipping-ul functioneaza cel mai bine atunci cand va concentrati pe o nisa specifica. Prin orientarea catre o anumita nisa, puteti deveni un expert in acel domeniu si puteti sa va comercializati mai bine catre publicul tinta. De asemenea, veti putea gasi furnizori care sunt specializati in nisa dvs., ceea ce poate duce la produse de mai buna calitate si preturi mai bune.
2. Alegeti furnizorul potrivit
Nu toti furnizorii sunt creati la fel. Atunci cand faceti dropshipping, trebuie sa gasesiti un furnizor in care puteti avea incredere ca va va livra produse de calitate la timp. De asemenea, veti dori sa gasiti un furnizor cu un serviciu clienti bun, in cazul in care aveti probleme cu o comanda.
3. Nu faceti economii la capitolul marketing
Doar pentru ca nu trebuie sa aveti stocuri, nu inseamna ca puteti sa faceti economie la marketing. Tot trebuie sa investiti in marketingul magazinului dvs. daca vreti sa aveti succes. Incearcati diferite canale de marketing si vedeti ce functioneaza cel mai bine pentru afacerea dvs.
4. Oferiti servicii excelente pentru clienti
Furnizarea unui serviciu clienti excelent este unul dintre cele mai importante aspecte ale dropshipping-ului. Din moment ce nu aveti niciun inventar, este important sa construiti o relatie buna cu furnizorii dvs. pentru ca acestia sa fie mai predispusi sa va ajute in cazul in care exista o problema cu o comanda. De asemenea, este important sa oferiti clientilor dvs. un serviciu de relatii cu clientii excelent, astfel incat acestia sa se intoarca in continuare la magazinul dvs.
5. Fiti pregatit pentru provocari
Dropshipping-ul nu este o schema de imbogatire rapida. Vor exista provocari si obstacole de-a lungul drumului. Dar daca sunteti pregatit pentru ele si aveti un plan bun, puteti depasi orice va iese in cale.
Urmand aceste sfaturi, veti fi pe drumul spre succesul dropshipping-ului.
Pentru servicii de contabilitate si consultanta fiscala Pentru activitatea de dropshipping, BMM Premium Tax – firma contabilitate Cluj, poate fi contactata la:
0743-407.407 sau la adresa bmmpremiumtax@gmail.com
Oferta Lunii
Firmele nou infiintate – tarif contabilitate: Prima luna GRATUIT!
Firmele înfiintate anterior: Reducere tarif contabilitate cu 50%