Comerțul online a înregistrat în ultimii ani creșteri uriașe, pandemia de Covid 19 contribuind la evoluția accelerată a vânzărilor de produse în mediul online. Compania Amazon.com a înregistrat pentru magazinele sale din Statele Unite o creștere cu 45% a vânzărilor față de anul precedent. Întreprinzătorii din România au început să acorde atenție acestei platforme și, de la câteva vânzări ocazionale, au ajuns să înregistreze venituri considerabile. Ca orice afacere, vânzările pe Amazon trebuie să respecte condițiile prevăzute de legile în vigoare, iar comercianții trebuie să își declare veniturile la fisc, pentru a fi impozitate corespunzător.

Pentru vânzările pe Amazon SUA, comercianții pot opera în calitate de persoană fizică, însă pentru Europa este nevoie de o formă legală de a desfășura acte de comerț și de calitatea de persoană juridică a comerciantului. Pentru a obține profit din vânzările pe Amazon întreprinzătorii trebuie să țină cont de rentabilitate, să ia în calcul taxele TVA corespunzătoare fiecărei țări în care vând bunurile respective, taxele de transport, rata de schimb valutar, taxele și impozitele datorate statului român pentru profitul obținut din actele de comerț.

De ce este nevoie de contabil pentru vânzările pe Amazon?

Orice activitate de comerț care depășește cadrul unor vânzări ocazionale trebuie să îndeplinească formele legale cerute de legislația în vigoare. Activitatea pe Amazon.com nu face excepție în acest sens. Comerciantul trebuie să înființeze o formă legală pentru a desfășura activități de comerț, iar aceasta vine cu formalitățile contabile aferente.

Deși există numeroase ghiduri online cu privire la afacerile dezvoltate pe Amazon și însăși compania are un ghid de utilizare a platformei bine întocmit, ce se întâmplă în spatele tranzacției online pentru vânzători depinde foarte mult de statul din care provin aceștia și de normele legislative ale țării de origine. Înregistrarea încasărilor din vânzări, a profitului rezultat din actele de comerț, declararea veniturilor la fisc și plata taxelor aferente este un proces complex, care are specificul sau ținând cont de comerțul online.

Înseși ghidurile care cuprind sfaturi pentru dezvoltarea unei afaceri pe Amazon recomandă adesea colaborarea cu un contabil autorizat, cu experiență în înregistrarea vânzărilor pe această platformă. Firma noastră are experiență și cunoștințele necesare pentru a ajuta comercianții din România care vând pe Amazon să se dezvolte, să înregistreze profit și acesta să apară în actele contabile așa cum cere legea, iar plata impozitelor și taxelor datorate către stat să se realizeze la timp, astfel încât comerciantul să scape de grija unor eventuale neconcordanțe cu legea care ar putea rezulta din activitatea sa.

Contabilitate Amazon

Contabilitate Amazon

Servicii contabilitate Amazon

Oferim servicii de consultanță comercianților aflați la început de drum pe platforma Amazon, celor care au testat deja succesul unor produse și doresc să desfășoare o activitate constantă în vânzările internaționale online, precum și celor care au activat până în acest moment fără întocmirea unor acte de contabilitate și vor să intre în legalitate. Soluțiile oferite vor fi în concordanță cu activitatea desfășurată, cu amploarea vânzărilor comerciantului, cu natura produselor vândute și cu planurile întreprinzătorului privind evoluția afacerii sale.

Indiferent de forma de organizare aleasă pentru a vinde pe Amazon, comerciantul va avea nevoie de contabilitate. Documentele contabile ale unei firme care are ca specific activitatea de vânzări pe Amazon au particularitățile lor. Experiența și profesionalismul firmei noastre de contabilitate garantează dezvoltarea vânzărilor în conformitate cu legislația în vigoare. Comerciantul va scăpa de grija aspectelor legale și de contabilitate, concentrându-se pe dezvoltarea afacerii, pe creșterea vizibilității produselor în mediul online și pe maximizarea profitului.

Proprietatea intelectuală
Toate siglele sau logo-urile utilizate în prezentul articol, aparțin deținătorilor de drept.