• Acasa
  • Servicii
    • Servicii Contabilitate Amazon
    • Contabilitate online | Servicii salarizare
    • Contabilitate magazin online
    • Despre Noi
  • Calculatoare
    • Calculator impozit pe profit 16%
    • Calculator impozit dividende 2025
    • Calculator dividende de la net la brut
    • Calculator taxe PFA 2025
    • Calculator impozit microîntreprinderi
    • Calculator chirii 2025
    • Calculator drepturi de autor 2025 brut la net
    • Calculator drepturi de autor 2025 net la brut
  • Tarife
  • Formulare utile
  • Blog
  • Contact
  • Semnătura Electronică
  • Monografii Contabile

Cum se poate deschide cont de capital social online pentru înființare firmă

Noutati contabile

Capital Social online infiintare firma | Contabilitate Cluj

Deschidere cont de capital social online

Majoritatea persoanelor care vor să își deschidă un magazin online, care vor sa vândă pe Amazon, vor să facă dropshipping, sau pur și simplu vor să înceapă o afacere nouă, cunosc faptul că pentru a putea înființa o firmă, trebuie să dețină dovada depunerii capitalului social.

În acest articol, vom clarifica aspecte legate de:

  • Ce este capitalul social
  • Care este valoarea minimă a capitalului social în 2020
  • Cum se poate deschide un cont de capital social online pentru înființare firmă
  • Care sunt actele necesare deschiderii contului de capital social
  • Cum se poate utiliza capitalul social după ce s-a înființat firma

Ce este capitalul social?

Capitalul social reprezintă suma tuturor aporturilor efectuate de asociați în vederea constituirii și funcționarii unei societăți comerciale.
Din punct de vedere juridic, capitalul social reprezintă gajul general al creditorilor, practic, reprezintă suma cu care răspunzi patrimonial în fața terților. Răspunderea patrimonială este în limita capitalului social.
Din punct de vedere contabil, capitalul social reprezintă datorii ale societății către asociați, acesta fiind reprezentat în pasivul bilanțului contabil. Capitalul social indică faptul că societatea datorează ceva asociaților în schimbul aporturilor aduse, respectiv drepturile rezultate din titlurile de participare pe care le-au primit în schimbul aporturilor : dreptul la dividende, dreptul la partea rămasă în urma lichidării societății, dreptul de retragere.

Constituirea capitalului social presupune parcurgerea a două etape:

Subscrierea capitalului social;
Vărsarea capitalului social.

Subscrierea reprezintă angajamentul scris al acționarilor sau asociaților de a participa cu aporturi la constituirea capitalului social.Subscrierea capitalului social este stabilită prin actul constitutiv al societății.
Vărsarea capitalului social, reprezintă aducerea efectivă a aporturilor promise (subscrise) de către acționari sau asociați și punerea efectivă a sumelor asumate prin actul constitutiv, la dispoziția societății.

Care este valoarea minimă a capitalului social în 2020?

Capitalul social reprezintă modul în care asociații contribuie la formarea capitalului social, precum și modul în care aceștia participă la împărțirea profitului sub formă de dividende.
Capitalul social este divizat astfel:

  • Societăți pe acțiuni (SA) – Acțiuni
  • Societăți în comandită pe acțiuni – Acțiuni
  • Societăți cu răspundere limitată (SRL) – Părți sociale
  • Societăți în nume colectiv – Părți de interes
  • Societăți în comandită simplă – Părți de interes

Până în data de 4 noiembrie 2020, valoarea minimă a capitalului social pentru un SRL a fost de 200 RON.
Începând cu data de 5 noiembrie 2020 a intrat în vigoare Legea nr. 223/2020 pentru simplificarea și debirocratizarea transferului de părți sociale și a vărsării capitalului social prin modificarea Legii Societăților comerciale nr. 31/1990, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1018 din 02.11.2020, Partea I.
Prin legea 223/2020, prevederea legată de capitalul social minim de 200 RON a fost eliminată, versiunea nouă are următoarea prevedere:
„Capitalul social al unei societăți cu răspundere limitată se divide în părți sociale egale”.
Valoarea capitalului social al unei societăți cu răspundere limitată nu poate fi mai mică de 1 leu, având în vedere teza finală a art. 11 alin. (1) care stipulează faptul că acesta se divide în părți sociale egale.

Așadar, se poate constitui o firma cu minim 1 leu, în cazul unei firme cu un singur asociat.
Recomandarea noastră este de a nu constitui firme cu capital social de 1 leu, prin prisma faptului că nu prezintă nici un fel de garanție sau bonitate în fața terților o firmă cu capital social de 1 leu.

Cum se poate deschide un cont de capital social online pentru înființare firmă?

În ultima perioada, multe bănci s-au adaptat specificului activităților desfășurate online și pun la dispoziție platforme prin care se poate deschide cont de capital social online.
Va enumerăm mai jos două bănci care oferă posibilitatea deschiderii contului de capital social online. Dacă dați click pe numele băncii, puteți accesa pagină băncii dedicată deschiderii contului de capital social.

Banca Transilvania

ING Bank

Care sunt actele necesare deschiderii contului de capital social?

Actele necesare deschiderii contului de capital social, solicitate de către majoritatea băncilor sunt:

  • Actul constitutiv al societății pe care doriți să o înființați
  • Dovada rezervării denumirii societății pe care doriți să o înființați
  • Cartea de identitate a reprezentanților legali – viitori asociați
  • Procura notarială pentru persoana care depune capitalul social, pentru situația în care altă persoană va deschide contul în numele asociaților (avocat, reprezentantul firmei de contabilitate, etc).

Cum se poate utiliza capitalul social după ce s-a înființat firma?

După ce firma este înființată, în termen de 7 zile de la eliberarea documentelor de la Registrul Comerțului (ONRC), trebuie duse la bancă documente, în vederea închiderii contului de capital social, deschiderea contului curent și transferul capitalului social în contul curent.
Documentele necesare acestei etape sunt:

  • Actul constitutiv al societății (original)
  • Certificatul de Înmatriculare de la Registrul Comerțului (original) (CUI)
  • Certificatul constatator de la ONRC eliberat cu maxim 7 zile înainte de depunerea la bancă a documentelor pentru deschiderea contului (în original)
  • Cartea de identitate a reprezentanților legali – viitori asociați

Observație: Pentru persoanele juridice nerezidente, băncile pot solicita traduceri în limba română a documentelor menționate mai sus, legalizate, precum și alte documente.
Dacă s-a deschis contul de capital social la o bancă și ulterior se dorește deschiderea contului curent la o altă bancă, vor trebui duse documentele primite de la ONRC la banca unde s-a depus capitalul social, să se închidă contul de capital social și să se recupereze suma depusă că și capital social.

Va prezentăm mai jos o lista de bănci la care se poate deschide cont curent online:

Banca Transilvania
ING Bank
Libra Bank
OTP Bank
TransferWise

Observație:

Pentru deschiderea contului curent online pentru firma Dvs., fiecare bancă poate avea cerințe speciale.
De exemplu, Banca Transilvania precizează pe site-ul propriu faptul că pentru a deschide cont curent de firmă online, este necesar să fiți asociat unic și firma să fie eligibilă.
Referitor la eligibilitate, se precizează următoarele informații:

  • Să aveți peste 18 ani
  • Să aveți o carte de identitate emisa în România
  • Să fiți reprezentantul legal al societății pentru care vreți să deschideți contul și să fiți unicul asociat.
  • Să nu dețineți deja cont curent la BT în calitate de persoana juridică

Nu poate aplica un asociat de-al Dvs. sau un împuternicit prin procura notarială. Firma Dvs. poate fi un SRL, un SRL-D sau un PFA, însă înregistrate la Registrul Comerțului, cu domenii de activitate agreate intern de către BT.

Dacă doriți că firma de contabilitate Cluj BMM Premium Tax să vă gestioneze activitatea Dvs. de înființare a firmei, nu ezitați să ne contactați. Vă oferim următoarele servicii de înființare firmă:

  • Rezervarea denumirii societății
  • Depunerea capitalului social
  • Consultanță în alegerea codului CAEN
  • Întocmirea contractului de comodat
  • Întocmirea actului constitutiv
  • Pregătirea și trimiterea documentației la notar în vederea îndeplinirii formalităților necesare
  • Depunerea documentației la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

Telefon: 0743-407.407
E-mail: bmmpremiumtax@gmail.com

Articole recente

  • Modificări fiscale majore în 2025: TVA, CASS, impozite și soluții
  • Declarația Unică 2025: Ce trebuie să știi pentru depunerea în 2026
  • Cum te pregătești pentru un control ANAF – Ghid practic pentru antreprenori
  • 10 metode legale de optimizare a taxelor în firmă în 2025
  • Monografie contabilă – Achiziție laptop în firmă (3 variante complete)

Înființare firmă

Politica de confidenţialitate

Politica de cookies

A.N.P.C

Facebook

Administrează consimțămintele pentru cookie-uri
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.
Funcționale Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este strict necesară în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice. Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice anonime. Fără o citație, conformitatea voluntară din partea Furnizorului tău de servicii de internet sau înregistrările suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau preluate numai în acest scop nu pot fi utilizate de obicei pentru a te identifica.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator la care trimitem publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
  • Administrează opțiunile
  • Administrează serviciile
  • Administrează vânzătorii {vendor_count}
  • Citește mai multe despre aceste scopuri
Vezi preferințele
  • {title}
  • {title}
  • {title}