În ultimii ani, antreprenoriatul a devenit o alegere de carieră populară pentru mulți oameni. Există multe motive pentru care începerea propriei afaceri poate fi o opțiune excelentă, inclusiv posibilitatea de a fi propriul șef, de a vă stabili propriile ore și de a vă realiza propriul venit.
Începerea propriei afaceri poate avea, de asemenea, unele beneficii personale deosebite. De exemplu, vă poate ajuta să vă dezvoltați noi abilități, cum ar fi gestionarea timpului, marketingul și planificarea financiară. În plus, deținerea propriei afaceri vă poate oferi un sentiment de mândrie și satisfacție care vine din faptul că știți că ați construit ceva de la zero.
Bineînțeles, începerea unei afaceri nu este lipsită de provocări. Poate fi dificil să vă lansați afacerea și este posibil să vă confruntați cu unele riscuri financiare. În plus, va trebui să fiți pregătit să munciți din greu și multe ore pentru a face din afacerea dvs. un succes.
Dacă vă gândiți să vă începeți propria afacere, este important să vă documentați și să vă asigurați că este decizia potrivită pentru dumneavoastră. Cu toate acestea, dacă sunteți pregătit pentru această provocare, să dețineți propria afacere poate fi o experiență plină de satisfacții.
Deși România nu este cea mai ușoară țară în care să faci afaceri, este cu siguranță posibil să înființezi și să conduci o companie de succes aici. În cele ce urmează, vă prezentăm un ghid al principalelor etape implicate în înființarea unei afaceri în România.

1. Alegeți structura afacerii dvs.

Primul pas în înființarea unei afaceri în România este alegerea celei mai potrivite structuri de afaceri. Cele mai comune tipuri de structuri de afaceri în România sunt întreprinderile individuale, societățile cu răspundere limitată (SRL) și societățile pe acțiuni.

2. Obțineți permisele și licențele necesare

După ce ați ales structura de afaceri, va trebui să obțineți permisele și licențele necesare de la autoritățile române. În funcție de tipul de afacere pe care o înființați, este posibil să trebuiască să solicitați o licență comercială, o autorizație de construcție sau un permis de mediu.

3. Înregistrați-vă societatea la Registrul Comerțului

După ce ați obținut permisele și licențele necesare, va trebui să vă înregistrați societatea la Registrul Comerțului. Pentru a face acest lucru, va trebui să prezentați o serie de documente, inclusiv actul constitutiv, statutul societății și lista acționarilor.

4. Deschideți un cont bancar si depuneti capitalul social, conform actului constitutiv.

Dupa ce societatea dumneavoastra este inregistrata la Registrul Comertului, va trebui sa deschideti un cont bancar in Romania. Pentru a face acest lucru, va trebui sa furnizati bancii o serie de documente, inclusiv actul constitutiv/statutul societatii.
Conform legislatiei, capitalul social subscris prin actul constitutiv, trebuie varsat efectiv, adica depus in banca, chiar daca la ONRC, pentru infiintarea firmei, nu se mai solicita dovada depunerii capitalului social.

5. Indepliniti obligatiile fiscale

Toate intreprinderile din Romania trebuie sa respecte legislatia fiscala a tarii. Aceasta include inregistrarea pentru taxa pe valoarea adaugata (TVA) si plata impozitului pe profit sau pe venit.

6.Alegeti firma de contabilitate cu care veti colabora.Anumite declaratii se depun la ANAF chiar daca inca nu ati inceput efectiv activitatea.

7.Alegeti softul de facturare.

8.Achizitionati de la ANAF in 30 de zile de la infiintare, Registrul Unic de Control.

9. Emiteti decizia privind persoana care va gestiona seriile si numerele de facturi pe care societatea Dvs. le va utiliza.

Cum sa-ti incepi propria afacere in Romania
Infiintarea unei firme online este o solutie la indemana oricui doreste sa isi inceapa propria afacere, in conditii mai putin costisitoare. Multe platforme ofera acest serviciu, chiar si prin intermediul unor aplicatii.Firma de contabilitate BMM Premium Tax, va ofera servicii de infiintare firma online.
Infiintarea unei firme online este mai simpla, rapida si eficienta, comparativ cu procedura clasica. In plus, avantajele sunt nenumarate: nu necesita o gama larga de documente, se poate face de oriunde, oricand, iar costurile sunt mult mai mici.
Exista mai multe tipuri de societati comerciale pe care le puteti infiinta online, in functie de activitatea pe care o desfasurati. Cea mai populara forma de organizare pentru inceperea unui business nou este SRL-ul ( Societate cu Raspundere Limitata).Alegerea unei platforme sau a unei firme de contabilitate cu ajutorul careia sa va infiintati firma este un pas important.
Iata care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmati pentru a infiinta o firma online:

1. Alegerea firmei specializate in infiintari de firme (poate fi o firma de contabilitate), prin care doriti sa va infiintati viitoarea dvs.firma.

2. Alegerea unui nume pentru firma – denumirea firmei se recomanda a fi cat mai complexa, deoarece
aceasta denumire trebuie sa fie unica in Romania.

3. Alegerea sediului viitoarei firme – acest sediu poate fi stabilit la un bun aflat in proprietate, sau poate fi gazduit pe o durata determinata, la o firma care ofera serviciul de gazduire de sediu.

4. Stabilirea cu exactitate a cotelor de participare a asociatilor, atat la constituirea societatii, cat si participarea la beneficii si pierderi.

5.Stabilirea administratorilor firmei – administratori pot fi atat asociatii viitoarei firme, cat si persoane fizice sau juridice neasociate.

6. Stabilirea obiectului de activitate principal si daca este cazul, a obiectelor de activitate secundare.

7. Stabilirea activitatilor care vor fi autorizate – in Actul constitutiv (Statut), pot fi enumerate mai multe activitati.Dintre aceste activitati, poti fi alese doar cateva activitati ce urmeaza efectiv a fi desfasurate, aceste activitati vor trebui sa fie autorizate.

BMM Premium Tax – firma contabilitate Cluj, va ofera servicii de infiintare firma online, pentru clienti din toata tara.
Datele de contact sunt:
0743-407.407 sau la adresa bmmpremiumtax@gmail.com